Les Jornades de Salut d’Alpicat analitzen els mites sobre obesitat i tabaquisme
Les 20es Jornades de Salut d’Alpicat han celebrat aquest dijous la seva segona jornada, que ha consistit en una xerrada centrada en l’obesitat i el tabaquisme, dos factors de risc clau per a la salut. La sessió, celebrada a la sala d’actes del Casal, ha anat a càrrec de les infermeres Laura Roure, referent d’endocrinologia, i Elena Lozano, referent en tabaquisme, sota el títol ‘Obesitat i tabac, intervencions miracle? Sí però no!’.
Durant la xerrada, les ponents han desmuntat falses creences sobre solucions ràpides i han posat l’accent en la importància dels hàbits saludables i dels tractaments basats en l’evidència científica. La jornada ha comptat amb la presència de l'alcalde Joan Gilart, del regidor Jordi Ferraz i del director de l'ABS Lleida Rural Nord.
Les jornades es van iniciar aquest dimecres, 8 d’abril, amb la intervenció del fisioterapeuta Marc Ferraz, que va centrar la seva xerrada en el paper de l’exercici físic per prevenir el deteriorament i afavorir un envelliment saludable.
El programa es clourà avui divendres, dia 10, amb la conferència de Josep Antoni Moreno, president de l’Associació de Donants de Sang del Segrià, dedicada a la importància de la donació de sang i plasma i al seu impacte vital en el sistema sanitari.
