Si vens productes o ofereixes serveis a Catalunya, assegura't que, al teu establiment, compliu els requisits lingüístics que estableix la normativa
La Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística fixa, entre altres obligacions lingüístiques,
que les empreses i els establiments dedicats a la venda de productes o a la prestació de
serveis que desenvolupen la seva activitat a Catalunya, sense excepció, i encara que tinguin
els serveis organitzats des de fora, han de tenir els rètols fixos almenys en català (art. 32.3).
És a dir, els rètols de l’exterior de l’establiment i els rètols de l’aparador i del local, tant si es
tracta de rètols destinats als clients o persones usuàries com als treballadors, han de ser com
a mínim en català. Aquesta obligació no inclou les marques, els noms comercials ni els rètols
emparats per la legislació de la propietat industrial.
Perquè el català sigui present als rètols dels establiments de la nostra localitat, reproduïm una guia breu sobre la normativa o els requisits lingüístics de l’àmbit comercial, de la Generalitat de Catalunya perquè si vens productes o ofereixes serveis a Catalunya, t'asseguris que, al teu establiment, compliu els requisits lingüístics que estableix la normativa.