Notícies

Investigadors/es de la UdL han dissenyat el projecte IlerCOVID que desenvoluparan durant 18 mesos al Segrià
Investigadors/es de la Universitat de Lleida han dissenyat el projecte IlerCOVID centrat en la pandèmia per COVID-19 a la comarca del Segrià.

El Club de lectura de la Biblioteca rep la visita de Miquel Sanz Gabín i els seus ‘Libros rayados’
La Biblioteca d’Alpicat va acollir aquest dijous la trobada del Club de lectura amb l’autor lleidatà Miquel Sanz Gabín per comentar la seva novel·la ‘Libros rayados’.

Vídeo de la primera xarrada de cicle Escola de famílies
Compartim amb vosaltres el vídeo de la primera de les xarrades de l’Escola de famílies, que va presentar la regidora Teresa Bosch i que va anar a càrrec de Sara Monterrubio.

Obertes les inscripcions per als abonaments de febrer de l’Espai Familiar
Ja s’han obert les inscripcions per als abonaments del mes de febrer de l’Espai Familiar.

Alpicat instal·larà plaques fotovoltaiques per subministrar energia als edificis i equipaments municipals, amb un estalvi anual d’uns 30.000 euros
L’Ajuntament, La Unió, la zona esportiva, les piscines, la llar d’infants, l’escola i el menjador es beneficiaran d’una intervenció que suposarà una inversió de 228.000 euros. El consistori ha demanat un ajut de 150.000 euros als fons Next Generation per a la instal·lació d’aquests elements en tres punts de la població.

El cicle de xarrades Escola de Famílies, en marxa el dia 27 en format virtual
La primera sessió tractarà sobre 'Impacte de la COVID en la salut mental dels nens i adolescents' i anirà a càrrec de Sara Monterrubió, psicòloga amb reconeixement sanitari de l'equip d'atenció psicològica d'adults i infantojuvenil del centre PsiCo Lleida.

Inscripcions obertes per al Paintball de Sant Sebastià del 22 de gener
Ja s’han obert les inscripcions per a l’activitat de Paintball de Sant Sebastià, que es realitzarà el 22 de gener a les 10.00 hores a la pista de motocròs d’Alpicat.

Cicle de conferències d'Escola de Famílies d’Alpicat amb sis propostes de gener a juny
L'Ajuntament i la Comunitat Educativa d’Alpicat, formada per la Llar d’Infants Municipal L’Estel, l’Escola Doctor Serés i l’Institut d’Alpicat, han organitzat la segona edició del cicle de conferències Escola de Famílies d’Alpicat.

Alpicat finalitza la segona fase de reforma de l’enllumenat
L’Ajuntament d’Alpicat ha finalitzat la segona fase de les obres de reforma de l’enllumenat públic. L’actuació amb un cost de 370.167,17 euros ha suposat la substitució de 779 lluminàries a tecnologia LED, més eficient, i l’adequació de 15 quadres elèctrics per adaptar-los a la normativa vigent.

Hora del conte especial i lliurament dels premis del BiblioNadal Fet a Mà, del BiblioTram i del lot de llibres de La Marató a la festa nadalenca de la Biblioteca
Com és habitual en aquestes dates, la Biblioteca Sant Bartomeu d’Alpicat està duent a terme un seguit d’activitats per celebrar el Nadal que van tenir el seu punt culminant aquest dilluns a La Unió, amb una festa que va comptar amb la presència de la regidora Blanca Roure.

Normes bàsiques de circulació de vehicles de mobilitat personal "Tipus A" al terme d'Alpicat
El vehicle de mobilitat personal (VMP) és aquell d‘una o més rodes dotat d’una única plaça i propulsat exclusivament per motors elèctrics que poden proporcionar una velocitat màxima d’entre 6 i 25 km/h. La persona que l’utilitza té la consideració de conductor als efectes de la normativa de trànsit.

Nou propostes a la Programació de La Unió per aquest hivern, que arriba amb un 3x2 per als espectacles nadalencs
Cinc de les actuacions es podran veure al gener, una al febrer i tres al març, entre elles la de Fel Faixedas i Carles Xuriguera, dos dels ex components de Teatre de Guerrilla.

L’Ajuntament llança una campanya nadalenca en suport del comerç local
Tots els participants entraran en el sorteig de 1.000 euros repartits en 5 premis de 200€ en vals de compra.

Concert amb Cocktail Elegant a benefici de La Marató, el diumenge 19 a La Unió
L’Ajuntament d’Alpicat, l’Associació Cultural de Dones i el Club Jove Alpicat han organitzat un concert a benefici de La Marató de TV3.

Alpicat busca ‘estrelles’ de Ponent en la primera edició de l’Alpitalent
Es tracta d’un concurs de talents i habilitats obert a gent de tota la província que es desenvoluparà del 2 al 30 d’abril en tres gales. Les inscripcions es podran fer del 13 de desembre al 31 de gener i hi haurà 1.000 euros de premi per al guanyador, 500 per al segon i 300 per al tercer.

L’Ajuntament cedeix un solar municipal per tal que el Departament d’Educació construeixi un edifici polivalent a l’Institut
L’alcalde Joan Gilart es va reunir amb el delegat territorial, Claudi Vidal, per concretar una actuació que s’espera que estigui enllestida a principi del curs vinent.

Mural d’Oriol Arumí a la façana de la Biblioteca en homenatge a la literatura infantil i juvenil
Fa 6,5 metres d’ample i 9 d’alt, representa diferents personatges i és la segona creació que l’artista fa a Alpicat.

L’Ajuntament aprova un pressupost de 5,7 milions, amb més inversions i millores en tots els àmbits
Durant 2022 hi haurà noves remodelacions i projectes, i més dotació per a seguretat, neteja, sanitat, serveis socials, educació i cultura

L’Ajuntament s’adhereix al Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones i es llegirà el manifest abans de l’obra de teatre ‘Ludere’
L’Ajuntament d’Alpicat s’ha adherit al Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, una diada que se celebra el dia 25 de novembre però que en el cas d’Alpicat viurà el seu moment més destacat el dissabte 27.

Alpicat acull amb el suport de l’IEI el segon dels tres concerts del cicle ‘La música del Silenci’ d’homenatge al personal sanitari
L’Orquestra de Cambra de la Catalunya Interior ha ofert un repertori format per obres per a orquestra de corda de diferents autors americans.

L’Ajuntament posa en marxa el Coworking Alpicat, un nou espai destinat a emprenedors, autònoms, professionals i microempreses
Per tal de promocionar l’espai, els deu primers inscrits gaudiran de tres mesos gratis en el lloguer de taules.

El Casal d’Alpicat, seu de la inauguració de les Jornades Antiracistes del Consell Comarcal del Segrià
El Casal d’Alpicat ha estat, aquest dilluns, l’escenari de la sessió inaugural de les Jornades Antiracistes ‘Som Segrià’ que organitza el Consell Comarcal del Segrià.

L’Ajuntament posa en marxa una nova línia d’ajuts per al comerç i les empreses
Se subvencionaran les inversions realitzades durant aquest any 2021 destinades a la implantació i millora de les instal·lacions. Les sol·licituds es podran presentar fins al 15 de desembre i l’Ajuntament hi ha destinat una partida de 21.000 euros

Reestructuració a l'equip de Govern de l'Ajuntament
L’Ajuntament d’Alpicat ha emès un Decret d’alcaldia en virtut del qual el regidor Llorenç Besa Serra cessa de les seves funcions com a regidor de Noves tecnologies, Joventut i Festes, que passen a dependre directament d’Alcaldia.

La Biblioteca d’Alpicat, distingida per segon any amb el Premio María Moliner del Ministerio de Cultura
És l’única biblioteca de la província que ha estat premiada amb una assignació econòmica de 2.000€ per a la compra de llibres.

La Castanyada retorna amb força i de forma multitudinària a Alpicat amb balls i passatges del terror
La Castanyada 2021 ha significat el retorn d’aquesta festa a Alpicat, una tornada que ha estat força celebrada, més encara després de l’aturada forçosa de l’any passat arran de la pandèmia.

El cicle ‘La música del silenci’ farà escala a Alpicat el 21 de novembre en homenatge al personal sanitari
La Unió acollirà un dels tres concerts que oferirà l’Orquestra de Cambra de la Catalunya Interior amb el suport de l’IEI. L'alcalde Joan Gilart ha participat a l'acte de presentació dels concerts.

L’Ajuntament posa en marxa una enquesta sobre consum i comerç locals que ha de servir per impulsar noves mesures dinamitzadores
Es podrà emplenar fins al 22 de novembre en format digital o bé presencial a la Biblioteca i a l’Ajuntament, i els participants podran optar a entrar en el sorteig de 5 vals de 25 euros.

Els clubs i entitats d’Alpicat fan costat al cap de setmana d’activitats contra el càncer de mama
Els clubs i entitats d’Alpicat han fet costat al cap de setmana d’activitats que l’Ajuntament va organitzar amb l’objectiu de recollir fons per tal d’ajudar en la lluita contra el càncer de mama.