Balanç força positiu del funcionament del servei Línea Verde mitjançant App — Ajuntament d'Alpicat
Sou a: Inici / Notícies / Balanç força positiu del funcionament del servei Línea Verde mitjançant App

Balanç força positiu del funcionament del servei Línea Verde mitjançant App

Gràcies a la implantació d’aquest servei, els veïns disposen d’un cana directe de comunicació amb l’Ajuntament per tal d’informar sobre els desperfectes localitzats al municipi. Línea Verde afavoreix l’ús de los ‘bones pràctiques’ mediambientals i, en conseqüència, en el desenvolupament d’un municipi sostenible.

El servei Línea Verde es va implantar a Alpicat l’any passat. Els veïns del poble han demostrat una molt bona acollida a aquest servei, i una prova d’això és l’ús continuat que en fan.

A Alpicat, el tipus d’incidències que més s’han comunicat són aquelles que fan referència a ‘Enllumenat’, seguit de ‘Voreres i calçades’, ‘Senyals i Vehicles’ i ‘Escombreries’. A dia d’avui, s’han comunicat 509 incidències, el 77 per cent de les quals ja han esta solucionades.

Per tal de poder utilitzar aquest servei, es necessari procedir a la descàrrega de l’APP Línea Verde. Per fer-ho, l’usuari ha d’accedir a Google Play o APP Store en funció de la tecnologia emprada en el seu Smartphone (Android/iOS). Una cop localitzada, es du a terme la descàrrega de forma gratuïta. A partir d’aquell moment, l’usuari selecciona el municipi sobre el que vol comunicar la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.

Per comunicar una incidència, només cal clicar sobre el botó "Notifica la teva incidència". Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla. L'usuari selecciona aquella tipologia sobre la qual vol comunicar una incidència. De forma automàtica, l'APP detecta les coordenades exactes en què s'ubica el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre la mateixa. Ja només queda clicar botó d'enviar. Un cop enviada, personal de l'Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d'aquell moment, s'inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà, al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l'estat de la mateixa.

A través de Línea Verde, l'usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només cal seleccionar l'opció de "Fes la teva consulta". En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de forma completament gratuïta.

Al servei Línea Verde també s’hi pot accedir a través del domini www.liniaverdaalpicat.cat. A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, l'usuari disposa d'un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi, etc ...).

Línea Verde també ofereix els seus serveis a través de contacte telefònic al número 902 193 768 en horari de 9.00 hores a 18.00 hores (cost de la trucada 0,07 € / min).

L'Ajuntament d'Alpicat se sent molt satisfet dels resultats obtinguts fins a la data i agraeix la important participació ciutadana que demostra la implicació i interès dels veïns pel seu municipi.

  • Compartir